Door RTL Nieuws··Aangepast:
RTL
De Australische overheidsdienst Queensland Health is volgens marketingexperts een wel heel bijzondere actie gestart. Met de campagne ‘Poepen op het werk is oké’ hoopt de gezondheidszorg aandacht te vragen voor de gevaren van ‘het ophouden’.
Marketing- en gezondheidsexperts zijn helemaal fan van de sociale mediacampagne van Queensland Health, de gezondheidsdienst van de Australische staat Queensland. Volgens hen is de overheidsdienst met de actie ‘wereldleider’ in het normaliseren van gezond menselijk gedrag, zo schrijft The Guardian.
Met afbeeldingen van dolfijnen, eenhoorns en regenbogen heeft de sociale mediacampagne een duidelijk motto: “Poepen op het werk. Bespreek het.” Daarmee wordt gewaarschuwd voor de problemen die het ophouden van poep kan veroorzaken: “Als je consequent je behoefte om te poepen negeert, kan dit leiden tot ontlasting die vast komt te zitten in je dikke darm, aambeien en andere ernstige problemen. Het is dus beter om het eruit te laten dan het op te houden”, luidt de campagne.
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.
Ook maakt de overheidsdienst aandoeningen zoals ‘poepparanoia’ bespreekbaar.
Binnen een week ontvingen de socialemediaberichten meer dan 3,5 duizend reacties en 22 duizend likes. Oprichter en creatief directeur van reclamebureau Campaign Edge, Dee Madigan, denkt dat het team van Queensland Health ‘echt een van de beste socialemediateams van een overheidsdienst is’.
Stoornis
Twee op de vijf mensen leven met een stoornis van verstoring van de darmen-hersenen, inclusief aandoeningen zoals het prikkelbare darmsyndroom en functionele constipatie, zo bleek uit een onderzoek onder meer dan 54.000 mensen uit 26 landen.