Logo HHF-Facebook Logo HHF-Spotify Logo HHF-Twitter Logo HHF-Mail

 

180801HHF-promo
160000ADVtussenbalk
180101ADVfacebook
160000ADVtussenbalk
ZK18 200x100_Klein_Master_copy 
160000ADVtussenbalk 

161201ADVnap

 160000ADVtussenbalk
181231AdvDoubleYouMusic
160000ADVtussenbalk
161202ADVrpmedia
160000ADVtussenbalk
181231AdvTheClipAcademy
160000ADVtussenbalk
NominatieplaatjeRichelle

.

190103HeaderNieuws1

180524Dilana-Behindkl‘BEHIND CLOSED DOORS’ VAN DILANA SMITH

‘Met muziek maken we mensenhandel zichtbaar’..!

• DEN HAAG • ‘Behind Closed Doors’, zo heet de nieuwe single van de ambassadeur van het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM); zangeres Dilana Smith! Het is niet zomaar een single, maar één die het verschrikkelijke verhaal vertelt van de handel in mensen: van kinderen die in Afrika en Azië worden verkocht tot loverboypraktijken in ons eigen land. Met dit nummer willen de zangeres en het CKM dat mensenhandel nog beter zichtbaar wordt en ervoor zorgen dat het stopt.

 

“Ik vind het verschrikkelijk dat er in de wereld mensen rondlopen die geld verdienen aan de handel in mensen”, vertelt Dilana. Ze zet zich al jaren in als voorvechter in de strijd tegen mensenhandel en seksueel misbruik. Dit doet ze via het ondersteunen van bewustwordingscampagnes en -activiteiten van het CKM. “Via mijn muziek wil ik mensen bewust maken dat dit moet stoppen. Niemand, waar ook ter wereld, mag behind closed doors leven”. Heel Nederland is nodig in de strijd tegen mensenhandel. De videoclip van Behind Closed Doors wordt gelanceerd op 12 juni tijdens de start van de landelijke campagne “Maak het zichtbaar” op het Plein in Den Haag. Het CKM roept iedereen op om ook een steentje bij te dragen en, net als Dilana, mensenhandel zichtbaar te maken: “Via de crowdfundingssite voordekunst kan heel Nederland een kleine donatie doen om de videoclip mogelijk te maken om zo nog meer mensen bereiken”, zegt Frank Noteboom, hoofd van het CKM. “Daarnaast kunnen we door deze crowdfunding het geld dat we vanuit andere fondsen ontvangen, volledig inzetten om slachtoffers van mensenhandel te helpen”.

 

Dilana is geboren in Johannesburg, bekend in Nederland van onder andere Caz en Cazmelion in de jaren ‘90, haar top 40 hits in 2000, maar ook van Rockstar Supernova in 2006 (USA), de enige vrouwelijke lead zangeres ooit van LA Guns en als laatste van The Voice of Holland. Ze is naast ambassadeur van het CKM ook betrokken bij het Amerikaanse initiatief Rock Against Trafficking. Zij wil met de kracht van muziek en beroemdheden, de algemene kennis van het publiek over mensenhandel en de benarde situatie van de slachtoffers verhogen. Producent Gary Miller, initiator van Rock Against Trafficking, heeft een aantal Grammy-winnende en legendarische artiesten weten te bereiken, waaronder Slash, Fergie, Carlos Santana, En Vogue en Beth Hart.

 

Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel

Het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel staat voor een wereld waarin uitbuiting geen plaats heeft. Mensenhandel betreft een grove mensenrechtenschending, ondermijnt de samenleving en beschadigt bovenal de psychische, seksuele en lichamelijke integriteit van kinderen en volwassenen. Het CKM onderzoekt, lobbyt, houdt zich bezig met beleid en strategie en voert actie om mensenhandel tegen te gaan. Het CKM wordt onder andere gesteund door de Nationale Postcode Loterij. Op de campagnesite maakhetzichtbaar.nl vertellen jonge slachtoffers van mensenhandel hun verhaal.

 

CLIP akoestisch optreden bij Omroep Fryslan. (bron: YouTube)

180524Dilana-Behindgr